Czy zapach ma znaczenie? Oczywiście! Firmy, które korzystają z aromamarketingu zyskują!

Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć zadowolenie Twoich klientów i poprawić wyniki sprzedaży? Z pewnością zainteresują Cię statystyki, które w jasny sposób przemawiają za wysoką skutecznością marketingu zapachowego.

Kluczem do wysokiej efektywności aromamarketingu jest czerpanie z pozytywnego oddziaływania przyjemnych aromatów na ludzki nastrój i towarzyszące mu preferencje zakupowe. Wiele firm z różnych branży przekonało się już o tym, jak w widoczny sposób marketing zapachowy przekłada się na zwiększone zyski oraz poprawę zadowolenia klientów. Również Twój biznes może zacząć prężniej działać właśnie dzięki aromamarketingowi!

W jakiej branży sprawdzi się marketing zapachowy?

Ten innowacyjny rodzaj marketingu sensorycznego wciąż zdobywa zwolenników w wielu zróżnicowanych gałęziach biznesu. Oczywiście sprawdzi się on fenomenalnie w różnego rodzaju sklepach, począwszy od sklepów spożywczych, poprzez butiki z ekskluzywną odzieżą, aż po sklepy sportowe. Również duże centra handlowe notują więcej niż zadowalające rezultaty wprowadzenia aromamarketingu jako elementu swojej strategii marketingowej. Odpowiednio dobrane aromaty są również coraz częstszymi bywalcami biur podróży, hoteli oraz restauracji. W klubach fitness i siłowniach notuje się znaczne zwiększenie aktywności fizycznej u osób je odwiedzających po wprowadzeniu dynamicznych i lekkich woni w ramach aromamarketingu. Oprócz tego prestiżowe salony samochodowe i ekskluzywne kliniki coraz częściej sięgają po marketing zapachowy, dzięki czemu wzmacniają swoje postrzeganie jako miejsca wyjątkowe oraz otoczone atmosferą luksusu.

Zbuduj lepszą relację z klientem

W firmach, które zdecydowały się na wprowadzenie marketingu zapachowego w ramach swojej działalności, zanotowano wiele pozytywnych rezultatów. Przede wszystkim klienci są zdecydowanie bardziej otwarci na wszelkie inne formy komunikacji, zarówno werbalnej, jak i tej pozasłownej. Taki stan rzeczy pociąga za sobą wyraźnie zwiększone zainteresowanie oferowanymi towarami i usługami, co przekłada się na nawet 30% wzrost sprzedaży. Aromamarketing daje również wymierne rezultaty, jeśli chodzi o zwiększenie ilości towarów w statystycznym koszyku zakupowym oraz zwiększenie sumy na przeciętnym rachunku czy też paragonie. Miejsca, w których stosowany jest marketing zapachowy, notują wyraźnie zwiększony wskaźnik ponownych odwiedzin zadowolonych klientów, którzy wiążą z danym lokalem pozytywne wspomnienia i chętnie wracają do niego w przyszłości.

Stwórz własny, niepowtarzalny wizerunek

Spośród wielu elementów, które mają wpływ na indywidualne postrzeganie danej marki wśród konkurencji, takich jak stylowy wystrój wnętrz, chwytliwe hasło reklamowe, zapadające w pamięć logo, nie można pominąć tak istotnego elementu, jakim jest zapach unoszący się w konkretnym lokalu. To właśnie dzięki niepowtarzalnemu, skrojonemu na miarę aromatowi od firmy EMKA S.A., Twoja firma ma szansę wyróżnić się wśród konkurencji. Indywidualnie dobrana woń, na którą składają się starannie wyselekcjonowane zapachy, może wówczas stać się czymś w rodzaju niepisanego logotypu, który zdecydowana większość klientów będzie podświadomie kojarzyć właśnie z Twoim obiektem usługowym czy też handlowym.

Wykorzystaj wiedzę i doświadczenie firm, które już poznały wszystkie walory stosowania aromamarketingu. Wprowadzając marketing zapachowy do swojej firmy, już w krótkim czasie zauważysz pierwsze pozytywne efekty, takie jak zwiększone zadowolenie klientów i poprawę zysków ze sprzedaży.

Źródło: Aromaemka.pl – Marketing zapachowy