Który model Hondy wybrać do miasta, a który na długie trasy?

Motocykl Honda – turystyczny, do miasta, a może sportowy? Czy istnieje uniwersalny model, który sprawdzi się w każdych warunkach? Nie od dziś wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Dlatego podpowiemy, które modele Hondy warto wybrać zarówno na długie, jak i na krótsze trasy.

Motocykl Honda do miejskiej dżungli

Jazda po mieście motocyklem to doskonała alternatywa dla samochodu. Problemy z parkowaniem, korki, litry spalonego paliwa. Wszystkie te problemy znikają. Ważne jednak, aby wybrać taki model, który będzie dopasowany do przemieszczania się po miejskich drogach. Honda MSX 125 jest idealna do tego celu. Motocykl bardzo lekki (waży ok. 100 kg), mały i wydajny (spala średnio 2 litry na 100 km). Został wyposażony w silnik z wtryskiem paliwa o pojemności 125 cm3, przedni amortyzator typu upside down, szerokie opony i hamulce tarczowe z podwójnym tłokiem. Motocykl Honda MSX 125 w najnowszej wersji to nie tylko praktyczne rozwiązanie do jazdy w mieście, ale także atrakcyjny, sportowy wygląd.

A może coś bardziej sportowego?

Dla poszukiwaczy sportowych wrażeń dobrym rozwiązaniem do jazdy po mieście będzie motocykl Honda Hornet CB600. Zalety tego motocykla to przede wszystkim mocny, dynamiczny silnik i bardzo dobre osiągi. Pewne prowadzenie, skuteczne hamulce, niska awaryjność i wysoka jakość wykonania to powody, dla których warto odwiedzić salon Honda i przyjrzeć się bliżej temu modelowi. Wysoko poprowadzony tłumik, łatwość manewrowania, małe siedzenie dla pasażera świadczą o tym, że to prawdziwy miejski ścigacz. Bardzo dobre zawieszenie daje prawdziwą przyjemność z jazdy. Honda Hornet CB600 zadowoli nawet najbardziej wymagających użytkowników. Nie jest jednak polecany na dłuższe trasy, chociażby ze względu na mały zbiornik paliwa, który zmusza do częstego tankowania.

Honda NC750X – jazda po szosach

Jednym z najlepszych motocykli polecanych do turystyki szosowej jest Honda NC750X. Wygrywa z konkurentami zwłaszcza ze względu na wygodę oraz szereg praktycznych rozwiązań. Dodatkową zaletą jest niskie spalanie. Zastosowano w nim zaawansowany technologicznie silnik o pojemności 750 cm3, zawieszenie o długim skoku oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów. Wysoka pozycja kierowcy poprawia widoczność, co sprawdza się nawet w najtrudniejszym terenie. Kilkupoziomowy system sterujący momentem obrotowym sprawia, że model ten będzie odpowiedni zarówno do jazdy po szutrowych drogach, jak i po śliskiej nawierzchni. Honda NC750X to niezastąpiony towarzysz każdej dalekiej podróży. Dealer Honda pomoże dobrać wariant tego modelu dopasowany do indywidualnych potrzeb użytkownika, tak aby czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Nowa Honda CRF1100L Adventure Sports

Ten model to jedna z nowości sezonu 2020. Salon Honda wprowadził na rynek motocykl wyposażony w pakiet elektroniczny oparty o bezwładnościowy moduł IMU i 7-stopniową kontrolę trakcji. Dużą zaletą jest możliwość ustawienia siły hamowania silnika oraz zmienny tryb jazdy (w tym off-road i gravel). Nowoczesnym rozwiązaniem jest 6,5-calowy wyświetlacz TFT oraz AppleCarPlay oraz drugi mniejszy, na którym można kontrolować podstawowe parametry. Zwiększony zbiornik paliwa, wyższa szyba, tempomat, podgrzewane manetki. Wszystko to sprawia, że jest to motocykl idealny do wygodnej i dalekiej turystki. Dealer Honda często oferuje ten model z dwusprzęgłową skrzynią DCT i warto rozważyć zakup zwłaszcza w tej wersji.

Wybór odpowiedniego modelu motocykla powinien być podyktowany przede wszystkim potrzebami użytkownika. W ten sposób codzienna jazda miejskimi drogami lub pokonywanie kolejnych kilometrów na szosie pozwoli czerpać maksymalną przyjemność z podróży w każdych warunkach.

Polecamy

Reklama