Nowa rzeczywistość w czasie pandemii znacznie wpływa na właściwie każdą sferę codziennego życia i gospodarki. W szczególny sposób doświadcza tego branża hotelowa, która nie tylko notuje gigantyczne straty, ale również musi mierzyć się z wyzwaniami zachowania odpowiedniego rygoru sanitarnego. A to oznacza podjęcie jeszcze konkretniejszych środków i działań mających na celu zapewnienie gościom hotelom bezpieczeństwa w czasie ich pobytu przy jednoczesnej dbałości o komfort i wygodę wypoczynku.
Częstsze sprzątanie pokoi
Najbardziej naturalnym krokiem jest zwiększenie częstotliwości sprzątania apartamentów hotelowych i ich jednoczesne wietrzenie. Dużą rolę odgrywać będzie tu także system klimatyzacji wewnętrznej, który również musi podlegać rygorystycznemu czyszczeniu o wiele częściej niż przewidywały dotychczasowe zalecenia producenta. W przypadku sprzątania pokoi obsługa będzie musiała zadbać o dokładniejsze, nawet kilkukrotne mycie zwłaszcza tych przedmiotów i mebli, których goście dotykają najczęściej, a więc klamek, pilotów, szafek, włączników światła czy gniazdek, krzeseł i stołów oraz sprzętu elektronicznego. Profesjonalna higiena pokoi zachowana w sposób odpowiedzialny, a więc przeprowadzona z użyciem specjalistycznych środków czyszczących, pozwoli wyeliminować do zera jakiekolwiek ryzyko związane z tym obszarem.
Dezynfekcja powierzchni wspólnych
Podobnie wyglądać będzie sprzątanie i czyszczenie miejsc wspólnych, gdzie goście hotelowi spotykają się z innymi: korytarze, lobby, windy, schody, restauracje i bary, sale konferencyjne, baseny, siłownie, SPA itp. W takich przestrzeniach do rygorystycznego i częstego sprzątania oraz wietrzenia należy dołożyć również mycie podłóg, co jest szczególnie ważne na basenach, w salach fitness czy hotelowych siłowniach. Do tego procesu również warto stosować odpowiedniej jakości preparaty czyszczące, ale również sprzęt taki jak ściereczki przeciwbakteryjne, które doskonale sprawdzają się do pracy w wilgotnych i mokrych środowiskach. Codzienne prace sprzątające w takich miejscach powinny odbywać się kilkukrotnie w ciągu dnia; tym częściej, im więcej osób przebywało w konkretnym pomieszczeniu w krótkim czasie.
Stosowanie odpowiednich środków i sprzętów
Nie budzi wątpliwości fakt, że to właśnie nowoczesny i profesjonalny sprzęt do czyszczenia będzie w największym stopniu odpowiadał za jakość przeprowadzonych prac sprzątających. Zainwestowanie w certyfikowane produkty takie jak mopy, ścierki, ale również sprzęty ochronne jak rękawice gospodarcze czy fartuchy to podstawa prowadzenia biznesu hotelowego w nowej, rzeczywistości. To czas, w którym goście bardziej niż zwykle będą przykładali wagę do jakości usług sprzątających a nawet tego, za pomocą jakich środków są one wykonywane: czy faktycznie są skuteczne i efektywnie niszczą potencjalne skupiska wirusów i bakterii.
Branża hotelowa stoi przed bardzo trudnym wyzwaniem i dopiero po kilkunastu miesiącach będzie można ocenić skuteczność, z jaką sobie z nim poradziła. Z pewnością większą szansę na przetrwanie będą mieli ci hotelarze, którzy poważnie podejmą do problemu rygoru sanitarnego i zainwestują w sprzęt wysokiej jakości, gwarantujący dużą efektywność stosowania.