Załóżmy, że prowadzimy firmę produkcyjną – na przykład palarnię kawy. Wkładamy wiele wysiłku w przygotowanie wyśmienitego produktu – inwestujemy w kadrę roasterów, selekcjonujemy dostawców ziaren… Wszystko perfekcyjnie przygotowane. Jest tylko jeden problem – żaden dystrybutor nawet nie potraktuje poważnie Twojej marki, jeżeli wyprażone ziarna będą w byle jakich opakowaniach. A nawet jeśli ktoś już ją zauważy, to nie będzie od razu skłonny zakupić większej partii towaru w cenie, która by się zwróciła. W tej sytuacji trzeba poszukać producenta opakowań, które będą przykuwać wzrok zarówno jakością projektu graficznego, jak i wykonaniem kartoników produktowych. Na co zwrócić uwagę przy wyborze drukarni?
W poszukiwaniu jakości
Przede wszystkim musimy się upewnić, że drukarnia dysponuje nowoczesnymi urządzeniami, które umożliwią realizację naszego zlecenia. Profesjonalne drukarnie często zamieszczają na swojej stronie informację o urządzeniach, z których korzystają. Na podstawie takich informacji możemy zapoznać się z opiniami w internecie. Dużą podpowiedzią może być też lista dostawców poszczególnych komponentów i urządzeń drukarskich. Potwierdzają one wiarygodność firmy.
Witryna internetowa pozwoli też zapoznać się z dotychczas zrealizowanymi projektami. Jeśli drukarnia ma spore portfolio projektów wykonanych dla znanych marek, można się śmiało spodziewać najwyższych standardów wykonania.
Technologia druku
Skoro już wiadomo, że firma jest dobrze wyposażona, pozostaje pytanie, jakie usługi oferuje. Zwykłe drukowanie czy klasyczna poligrafia to za mało, aby stworzyć opakowania klasy premium.
Najważniejszym jest rzecz jasna rodzaj druku: offsetowy czy cyfrowy. Wybór zależy przede wszystkim od nakładu oraz czasu, jaki mamy na przygotowanie opakowań. Jeśli nie mamy go za dużo, to druk cyfrowy będzie wygodniejszym rozwiązaniem. Przy wysokim nakładzie, o wiele lepiej sprawdzi się druk offsetowy. Dla opakowań premium najważniejszym aspektem jest możliwość dodania uszlachetnień – a do tego nadaje się najlepiej druk offsetowy.
A o jakie usługi dodatkowe warto zapytać? Jest ich szereg! Embossing, czyli tłoczenie, nada opakowaniu elementy trójwymiarowości. Hot-stamping to technika złocenia opakowań w wybranych miejscach. Aby uzyskać wyjątkowe kształty, warto zdecydować się na sztancowanie – czyli wykrawanie elementów. Kaszerowanie z kolei pozwali wzmocnić opakowanie produktu i nada mu wyjątkowego wyglądu, jeśli zdecydujemy się okleić opakowanie wydrukiem.
Obsługa i certyfikaty
Ostatnim elementem, na który koniecznie trzeba zwrócić uwagę, jest sama kadra firmy. Jej profesjonalizm potwierdzić mogą zdobyte certyfikaty, które poświadczają, że w firmie przestrzega się określonych norm. Równie ważna jest obsługa klienta. Gdy kontakt z pracownikami firmy przebiega bez zastrzeżeń, to można się spodziewać, że również i realizacja zamówienia będzie bezproblemowa.
Jeśli znajdziemy drukarnię, która spełnia wszystkie powyższe warunki, to możemy być pewni, że nasze produkty będą cieszyły oko każdego konsumenta, pracownika, dystrybutora. Oprócz tego, że nasz produkt wyróżni się na sklepowej półce, nawiążemy też współpracę z partnerem godnym zaufania i gotowym do długofalowej współpracy.